Táplálkozás és mozgás
-
A szénsavas üdítő a gyereket is megbetegítheti
A tudósok már a gyerek szemén látják a károsodást, amit a szénsavas üdítők és a túl sok szénhidrát okoz. A Sydney Egyetem Westmead Millenium Kutatóintézetének munkatársai a világon elsőként mutatták ki, hogy azoknak a 12 éves gyerekek, akik egynél több üveg szénsavas üdítőt isznak egy nap, szűkebbek a szemfenéki artériáik.
Szerző: Natúrsziget Utolsó frissítés: 2012.05.11. tovább
-
Ombudsman: a kormány legyen figyelemmel a speciális étkezési igényű gyerekek ellátására
Az alapvető jogok biztosa azt kéri a kormánytól, hogy legyen figyelemmel a speciális étkezési igényű gyermekek ellátására a közétkeztetésre vonatkozó szabályrendszer átfogó felülvizsgálata és megfelelő szintű rekodifikációja során.
Szerző: MTI Utolsó frissítés: 2012.04.18. tovább
-
Nem a hízlaló iskolai büfétől kövérek az iskolások
Az amerikai tanintézetekből évek óta igyekeznek a sok cukrot, sót és zsiradékot tartalmazó üdítőitalokat és hamburgerféléket kitiltani, mert úgy vélték, hogy sok elhízott gyerek az iskolákban könnyen elérhető, egészségtelen tápanyagok miatt lesz dundi. Az iskolákban végzett vizsgálat kimutatta, hogy ez vaskos tévedés.
Szerző: MTI Utolsó frissítés: 2012.02.28. tovább
Gyógyítás gimnasztikai módszerrel
A Dévény Speciális manuális technika - Gimnasztikai Módszer (DSGM) hatékonyan alkalmazható az idegrendszeri sérülések különböző formáinál, mozgássérült gyerekek mentális, pszichés fejlesztése során: a kezelt gyerekek 80 százalékánál teljes gyógyulást értek el vele a szakemberek.
Kisebb adagokban a gyerekeknek is egészségesebb az étkezés
Azok az ovisok, akik kisebb adag ebédet kapnak, több zöldséget és gyümölcsöt fogyasztanak nap közben – állítják a kutatók. „Ha azonban már az étkezés elején jóllaknak, kisebb valószínűséggel fogják a végén desszertként elfogadni a zöldséget és a gyümölcsöt” – vélekedik egy táplálkozástudományi kutató.
Az uniós gyerekek 20 százaléka kövér
Az Európai Unióban élő gyermekek mintegy 20 százaléka kövér vagy elhízott. Ez súlyos egészségügyi veszélyt jelent: korán megjelenő cukorbetegséget, magas vérnyomást, az izületek fejlődésének zavarait. Ráadásul a túlsúlyos gyerekből sokkal gyakrabban lesz kövér felnőtt, mint a súlytöbblet nélkül növekedőből.
A mediterrán étrend évekkel növeli a várható életkort
A sok zöldséget, gyümölcsöt és halat fogyasztó emberek két-három évvel tovább élnek az átlagosnál - állapították meg svéd kutatók. Az előnyös hatások már a gyerekeknél is észrevehetők!
Veszélyes almalé?
Igen, igaz. Az almalé káros lehet az egészségre, de nem a közszájon forgó arzén miatt, mely nyomokban található benne. Az ital inkább a derékbőségre és a fogakra jelent veszélyt. Az almalében található némi tápanyag, sok-sok kalória, és néha több cukor, mint a szénsavas üdítőkben.
Sportoló gyerekek étrendje
A gyerekek egészséges fejlődéséhez alapvetően fontos a rendszeres fizikai aktivitás, de a növekedéssel kapcsolatos szükségletek különböznek a felnőttek táplálkozási igényeitől. A WHO álláspontja szerint az 5-17 éves gyerekeknek naponta átlagosan egy órát ajánlott fizikai terheléssel, lendületes vagy erős mozgással eltölteni.
Mit esznek gyermekeink az óvodában – és mit kellene?
Menza vagy házi koszt? A válasz elsőre egyértelműnek tűnik, pedig nem az: egy nemrégiben az Egyesült Államokban végzett felmérés szerint az amerikai iskolákban korszerűbb, egészségesebb a koszt, mint otthon. Ezt a felmérés után pontos kimutatásokkal, százalékokkal támasztották alá. De mi a helyzet Magyarországon?









